Det där med kramp.

Skrivkramp. Något som kommer och går och går och kommer. Det rinner till och så stannar det av. Och så rinner det till igen. Och sen så stannar det av. Så där håller det på.

Just nu sitter jag på ett mysigt Cafe' i en stadsel som heter North Park. En "bohemisk" stadsel. Bohemiskt chic. Det är trevligt här. Intressanta människor, härliga små butiker och många mysiga cafeer att välja mellan. Här sitter jag för dagen och valde Cafe Filter som bas och oas.

Sitter alltså här och skriver. Kikar då och då upp på omgivningen. Just nu mycket skön musik: jazz. Eller är det blues. Herregud jag vet inte. Men många blåsinstrument. Jamen då är det väl jazz? Eller kanske blues. Det är ballader i alla fall. Det tror jag att jag vågar mig på att fastställa. Ballader. Allt är som gjort för att den kreativa ådran ska pumpa obehindrat.

Hmm.

Mycket gott kaffe. Vilket gott kaffe alltså.
c


Kommentarer
Postat av: Pappa

Vi bestämmer att det är jazz.

2012-02-22 @ 18:32:53
Postat av: Pillan

Då säger jag att det är blues ;)

2012-02-22 @ 22:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0