Verkligheten hinner ikapp.

Och nu dör mina fantasier lika snabbt?
Det låter drastiskt och det vill jag ej. Men det är ett faktum att det nu drar ihop sig. Det närmar sig slutet här i bubblan. Den bubbla som vi lever i och har levt i snart ett år. Shit, vad tiden rusar och det som först kändes som en mycket lång tid ifrån er där hemma, det är alltså snart över och förbi.
Och då gör det ont. Det känns i själen. Här har rekreationen nått nya höjder. Det är en ynnest i sig. En lyx. Kan tala för mig själv, gällande det. Mannen jobbar och står i och sliter sitt anletes svett. Men nu är det alltså nya tag som gäller. Nya mål skall siktas och nya äventyr? väntar runt knuten. Hoppas det. En annan tid tar vid som säkert också kommer att bjuda på det ena och det andra. Men den här bubblan, den är svår att slå. Palmerna som vajar i vinden, den varma solstrålen på kinden din. Havet, vågorna, delfinerna, sälarna, till och med hajarna. Jag kommer sakna er mycket. Friheten. Andligheten. Att andas är för det mesta lätt. Poolen, gymmet brevid vår lägenhet, kollektivkänslan i och med att hänga med så många människor som bor på samma område. En speciell tillvaro onekligen. Bubblan.
Det är också med vemod jag erkänner för mig själv, att den där broschen kommer nog att åka på igen. Jag ville ju något mer, något annat. Ger jag upp nu?
Det tror jag inte. Kommer aldrig att sluta drömma. Men i mitt egna tycke har jag alldeles för lite stoff att nu komma med. I år blir det ingenting annat än detta faktumet - verkligheten hinner ikapp.
R och M fick eld i baken alltså och kommer alltså. På tisdag kväll hämtas dom upp på flygplatsen. Det lär bli en rolig och intensiv vecka tillsammans. Förmodligen sticker vi till vårt älskade LA över helgen. Tror vi är flera som är sugna på just den ideen. Kan dock varna boysen för sämre väder, det vill säga skurar och molniga dagar. Som en svensk sommar ungefär. Så vad säger ni, det är väl lika bra att bege sig hemöver trots allt? Sak samma. Eller inte alls. Långt ifrån.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ni står inför ett beslut som innebär en fas i livet, se möjligheterna, det vet jag att ni gör, och tänk på alla fina minnen ni kommer att bära med er. Mamma och jag kommer att glädjas åt att få er lite närmare. Men samtidigt hade vi gärna åkt till San Diego engång till.

2012-03-19 @ 09:07:50
Postat av: Pillan

Med öppna armar och soliga uteserveringar välkomnar vi er tillbaka - jag och Malmö! om det nu är hit ni kommer det vill säga.

Och kom ihåg, fysisk flytt innebär inte ett slut på drömmar och möjligheter. Däremot nya perspektiv och nya förutsättningar. Allt har sin tid.

2012-03-20 @ 11:14:35
Postat av: Elin

Som vanligt är ni så kloka, så kloka. Tack för att ni finns där och väntar på oss - vart vi än är, vart vi än beger oss.

2012-03-20 @ 17:18:40
URL: http://elinandjoerginlajolla.blogg.se/
Postat av: Pillan

<3

2012-03-23 @ 18:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0